יום שני, 31 בינואר 2011

סקי באיטליה

החורף של 2010-2011 הוא ללא ספק אחד החורפים היותר משמעותיים בשנים האחרונות, הן מבחינת הטמפרטורות המנוכות והן לגבי כמויות המשקעים. באירופה כמובן. בארץ המצב קשה מאוד כפישכולם יודעים, כמעט ואין גשם, ולמרות זאת כבר היו עד עכשיו שתי מערכות חורפיות שהורידו שלג בחרמון ובזכותן נפתח האתר לגלישה.
כמובן שמדובר פה על טיפה בים, אלה מכם שאוהבים סקי יודעים שצריך לטוס לחופשת סקי באירופה אם רוצים ליהנות מהספורט הנהדר הזה.
אז הפעם כמה מילים על סקי באיטליה, שנחשב לטוב מאוד, אם כי לא ברמה גבוהה כמו האתרים החדישים של אוסטריה או צרפת, למשל. מי שמחפש סקי נטו ויש לו כסף פנוי עדיף לו לטוס למדינות שהזכרתי למעלה, אבל אלה שכמהים לחופש אמיתי עם נופים, אוכל מעולה ושלווה כדאי מאוד לנפוש באחד מאתרי הסקי של איטליה, המתאפיינים בגובה בינוני פלוס (משפיע על טיב השלג והאתרים) אבל מפצים בנופים טבעיים מרהיבים, עיירות שלוות בבניה עתיקה, בתים אותנטיים וכדומה.
למידע נוסף ולתכנון טיול אפשר לראות עוד פרטים בדף הזה על איטליה מתוך המדריך השלם למטייל.
מה שטוב במדינה הנחמדה הזאת היא העובדה שתוכלו בקלות רבה לשלב את הסקי עם נופש רגיל, מקומות מומלצים הם הרי הדולומיטים (בקרבתם ישנם מספר אתרי גלישה), ונציה, מילאנו ובכלל כל אזור צפון איטליה (אני לא מזכיר את אגם גרדה המפורסם בגלל שבחורף הוא פחות רלוונטי לטיולים). בצפון מזרח - האלפים האיטלקיים ובירת האזור טורינו הלא כל כך רחוקה, שהיא אמנם מעניינת אבל רק לביקור קצר וקליל כי אין בה יותר מדי מה לעשות ולראות.
כמובן שהתיירים המשקיענים מנצלים את הטיסה לביקור במקומות שווים נוספים כגון רומא, טוסקנה ועוד.
טיסות לאיזורים אלה יש בשפע בכל השנה, בקיץ אמנם בתדירות גבוהה יותר אבל בכל זאת אפשרי לתפוס טיסה די בקלות גם בחורף שנחשב בצדק לתקופה שמחוץ לעונת התיירות.

אין תגובות: